Jan 7, 2009

Media dan Islam - berperang atau berdamai?


Alhamdulillah, in October 2008, I've completed translating Dr. Zakir Naik's talk,
"Media & Islam - War of Peace?"
into Malay Language.

It is published under a well-known Islamic website among Malaysians around the world, www.iluvislam.com

But due to some problems with the admins of BusinessIluvislam, I'm sorry to say that it has not yet reached the Malaysian market.. But those who are / have friends at International Islamic University of Malaysia (Kuantan branch) can get it from one of my friends there, Faais Yusof (sains-bio) 013-9912070 at RM10 only..

Meanwhile, those who are in Egypt can get it directly from me (DMAK, room 609) or from Tengku Abdul Kadir's house (Mounira, Sayeda Zainab) at LE12 only.

Those who are interested in being distributers for this book can contact me via mail (effysaiful@yahoo.com).. Insya-Allah ada komisyen (^_~)

***********


About the book

Ceramah bertajuk ‘Media and Islam-War or Peace’ telah disampaikan oleh Dr. Zakir Naik di World Trade Centre, Dubai, United Arab Emirates pada 13 Oktober 2005 dan dianjurkan oleh Dubai International Holy Quran Award. Umat Islam pada hari ini dilabel dengan pelbagai gelaran yang tidak menyenangkan seperti pengganas, fundamentalis dan ekstrimis dan sebagainya. Hal ini sangat menyedihkan kita, lebih-lebih lagi apabila umat Islam pada hari tidak mengambil endah dengan bencana yang melanda ini kerana diri mereka sibuk dengan dunia hiburan tanpa menyedari kewajipan mereka untuk tampil membetulkan kembali salah faham masyarakat terhadap agama Islam yang suci ini.

Atas kesedaran inilah Dr. Zakir Naik tampil untuk memberi kesedaran kepada umat Islam tentang kepentingan menggunakan kembali media massa yang ada pada hari ini untuk mempertahankan kesucian agama Islam, lebih-lebih lagi kepada masyarakat Barat yang rata-ratanya disogok dengan maklumat yang salah setiap hari oleh pihak media yang tidak bertanggung jawab. Dr. Zakir juga memberikan tip-tip yang berkesan berkenaan cara untuk menjawab kepada media soalan-soalan yang sering diajukan tentang agama Islam, lebih-lebih lagi selepas tragedi 11 September setelah beberapa kelompok dari kalangan umat Islam dikatakan bertanggung jawab atas serangan yang dilakukan. Beliau juga menekankan kepentingan untuk mewujudkan satu saluran televisyen yang khusus ditubuhkan untuk menyampaikan mesej Islam yang sebenar ke seluruh dunia melalui teknologi satelit TV.

4 comments:

Anonymous said...

Assalaamu'alaikum, saudara. ada tak kontek wakil akhawat dekat DMAK tu? insya Allah saya cadang nak pergi hari ni.

Anonymous said...

wslm..wakil akhawat stakat ni xde laa..kalau nak boleh kontek saye terus.. 011-1668570

stok skrg ni tinggal 1 je..

syazwan said...

salam effy...
nie nk tanye sket..
stok skrg ad lg x...
sbb kt alex nie x ad jual buku nie..

shairah said...

bro effy, can i get this book as well? err..bole post ke nz? ke camne? huhu